Król Kruków - Maggie Stiefvater

Tytuł: „Król Kruków”
Autor: Maggie Stiefvater
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 496
Moja opinia: 8/10

Króla Kruków skończyłam na początku grudnia i jakoś nie potrafiłam się zabrać za napisanie recenzji, brakowało mi weny :/

Kruczy cykl chciałam przeczytać już od lipca tego roku. Czemu? Ciągle czytałam same pozytywne opinie o nim i zapragnęłam sama się przekonać o co tyle szumu. I nie zawiodłam się ♥ Może i początek lekko mi się dłużył, ale jak akcja nabrała tempa, to już się ono utrzymało az do ostatniej strony. Jestem tylko zła na Maggie, że zakończyła tą część, na bardzo intrygującym fragmencie, którego znaczenie poznamy dopiero w drugiej części :(

Krzyczą tylko ci ludzie, którzy mają zbyt ubogie słownictwo, żeby szeptać.”

Blue, jak już pisze w opisie książki, pochodzi z rodziny wróżek tyle, że ona sama nie ma daru jasnowidzenia, czy jakiegoś innego... Jest po prostu m.in. medium do kontaktów z duchami. Ale jest normalną nastolatką, chodzi do liceum i no... nie lubi uczniów Aglionby Academy czyli liceum dla chłopców.

Gansey, Adam i Ronan to trójka przyjaciół, którzy uczęszczają do Aglionby Academy. Gansey z wielkim zaangażowaniem stara się znaleźć Linię mocy oraz Glendowera, który według niego, czeka aż ktoś go odnajdzie i wybudzi ze snu. A, no i w ich paczce jest jeszcze Noah – chłopak, który jest bardzo blady, zawsze zimny. Czy Gansey, Ronan i Adam tak naprawdę wiedza cokolwiek o swoim bardzo nieśmiałym przyjacielu?
Podobała mi się postawa przyjaciół Ganseya. Mimo, że tylko jemu zależało na odnalezieniu Linii Mocy i Glendowera, to Adam, Ronan i Noah mu w tym pomagali.

Niektóre sekrety odsłaniają się tylko przed tymi, którzy są ich warci.”

W „Królu Kruków” mamy przedstawiony realny świat. Normalni nastolatkowie, normalny świat. Jak narazie fantastyczna jest tu Linia Mocy, która próbuje ustalić Gansey. No i moce wróżek. Ale bohaterowie są po prostu nastolatkami, jak my, mają swoje problemy. To mi się podobało. Książki fantastyczne, w których główni bohaterowie są praktycznie normalnymi ludźmi nie są zbyt często spotykane.

Sukces nic dla Adama nie znaczył, jeśli nie osiągnął go własnymi siłami.”

Moim zdaniem pierwsza część kruczego cyklu była naprawdę świetna. Bardzo dobrze wykreowani bohaterowie, świat. Ciekawy pomysł na fabułę. Jestem bardzo ciekawa drugiej części i nie umiem się doczekać momentu, kiedy będę mogła ją przeczytać ♥ Polecam ♥

20 komentarzy:

  1. przez te wszystkie pozytywne opinie chyba i ja się przekonam :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym przeczytać naprawdę tylko na razie nie mogłam nigdzie tego upolować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiem, że z Królem to problem z dostępnością :/ Trzymam jednak kciuki żebyś ją upolowała ♥

      Usuń
  3. Czasami dobrze pisze się po czasie :D Np. ja recenzje seriali potrafię napisać miesiąc po seansie.
    Książka wydaje się być OK jako młodzieżówka :D
    http://drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze trochę odczekam między zakończeniem książki, a napisaniem recenzji ;p Ale z królem to wyjątkowo długo mi zeszło ;p
      A co do książki... Tak, jest niezła :D

      Usuń
  4. Słyszałam już kiedyś o tej książce, ale jakoś nie zwróciłam na nią szczególnej uwagi. Po Twojej recenzji chyba jednak zmienię zdanie na jej temat ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ♥ Mi się naprawdę podobała, jednak ostrzegam, że z początku może wydawać się leciutko nudnawa, ale potem akcja się rozkręca ♥

      Usuń
  5. Chciałabym w końcu przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki żebyś szybko miała co do tego okazję ♥

      Usuń
  6. To coś dla mnie, muszę zdobyć tą książkę ;) pozdrawiam ciepło
    Tomek z http://wswiecieksiazeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki żeby Ci się udało :D
      Również pozdrawiam :D

      Usuń
  7. Kolejna wspaniała recenzja o tej książce a ja nadal jej nie mam. Ostatnio zdarzyło mi sie zobaczyć negatywną opinię i muszę sama zobaczyć jak to u mnie wyjdzie.
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie postaraj się u swój egzemplarz i przeczytaj :D

      Usuń
  8. Przeczytałam "Króla Kruków" chyba też jakoś miesiąc temu i mam mieszane uczucia - z jednej strony na początku strasznie się wynudziłam, z drugiej ostatecznie mi się podobało. I szczerze mówiąc, też nie mam weny na napisanie jego recenzji xD Spotykam się za to z bardzo różnymi opiniami na jego temat - raz pozytywne, raz negatywne, a ja oceniłabym go chyba na tak mniej więcej po środku.

    Pozdrawiam, Poszukiwaczka Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku też się lekko wynudziłam, ale potem już akcja coraz bardziej nabrała tempa i było już cooraz lepiej ♥ Ale ile ludzi, tyle opinii, każdy inaczej oceni daną książkę.

      Usuń
  9. Ta książka była dla mnie ogromnym zawodem, bo, tak jak Ty, słyszałam o niej wiele dobrego. Książka okazała się wyjątkowo nużąca i czasami niestety nielogiczna. Po kolejny tom raczej nie zamierzam na razie sięgać. :(
    PS. Naprawdę Twój egzemplarz miał prawie 800 stron? :O

    Pozdrawiam cieplutko
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to szkoda :/ Ale ile ludzi, tyle opinii ;) Ale może warto dać szansę drugiej części? Tylko np jeśli masz możliwość to wypożycz to w razie kolejnego zawodu, nie będzie to strata pieniędzy ;P
      Ps. O kurcze nie zauważyłam tego. Dzięki za uwagę i już lecę to poprawić ;)

      Usuń
  10. Ksiazka nie wydaje sie byc w moim klimacie, chociaz kto wie. Moze w wolnej chwili po nia siegne. Szczerze mowiac w niej zacheciala mnie okladka i nawet nie pamietam czy czytalam opis. Ale raczej sobie ja odpuszcze. Chcialabym najpierw uporac sie z narastajaca kolejka ksiazek :D
    Pozdrawiam!
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger