[Przedpremierowo] Jej wysokość P - Joanne MacGregor

Tytuł: „Jej wysokość P”
Autor: Joanne MacGregor
Przekład: Edyta Świerczyńska
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 431
Moja opinia: 8/10


Bardzo lubię sięgnąć czasem po młodzieżówkę (czasem=często ;P), więc ucieszyłam się, kiedy się dowiedziałam, że Wydawnictwo Kobiece zaczyna wydawać takowe książki :D „Jej wysokość P” zaciekawiła mnie już samym opisem, byłam zaintrygowana o co będzie tutaj chodziło. Do tego okładka – no sami przyznajcie, że jest śliczna :D Taka prosta i delikatna,a jednocześnie ma w sobie „to coś”. Tak, tak, tak, jestem okładkowa sroką ;P

Dużo mniej przejmowałabyś się tym, co ludzie o tobie myślą, gdybyś tylko wiedziała, jak rzadko to robią”

Tytułową Jej Wysokością P jest Peyton, uczennica maturalnej klasy, która, jak pewnie domyśliliście, jest wyższa od przeciętnej dziewczyny, ma ponad 180cm wzrostu. W samej jej szkole jest tylko garstka uczniów którzy ją przewyższają. Nieco ciężko nie? Wyobraźcie sobie taką scenę: idziecie sobie przez miasto, a tu co chwilę ktoś rzuca tekstem „o rany aleś ty wysoka”. No brawo, Sherlocku. Przyznam, że na początku książki sobie tak nieco myślałam, że to wszystko to drobna przesada i wg, ale im dalej w las... przestałam tak myśleć i zrozumiałam o co chodzi. W dzisiejszych czasach ktoś, kto się wyróżnia jest uznawany za dziwaka. Brutalne, ale prawdziwe. Peyton nie lubi swojego wzrostu, chciałaby być niższa, ale jednocześnie akceptuje to i, co mi się ogromnie w niej podobał, dąży do tego, aby poprawić sobie życie. W jakim sensie? Nie wyjaśnię, bo nie chcę spoilerować, ale powiem tylko tyle, że autorka miała bardzo ciekawy pomysł, bo nie spotkałam się jeszcze z takim hobby we współczesnych książkach, podobał mi się sposób, w jaki to rozwinęła. Z niczego zrobiło się coś.

Wracając nieco do fabuły. Peyton przyjmuje zakład i jeśli go wygra, zyska 800 dolarów. Trzy randki i bal maturalny z chłopakiem wyższym od siebie? Wydaje się prościzną. Noo... nie do końca ;P Akcja książki toczy się głównie wokół tego wyzwania, możemy poobserwować udane lub nieudane randki, z których nie wszystkie kończą się sukcesem. W końcu Peyton ma „do dyspozycji” tylko pięciu chłopaków, którzy są od niej wyżsi! Wśród nich jest również Jay Young, nowy uczeń w liceum, do którego chodzi dziewczyna. Nowy uczeń = miłość od pierwszego wejrzenia, jak to zazwyczaj bywa? I tak, i nie. Znajomość tej dwójki zaczyna się bardzo nietypowo, rozwija się powoli, w sumie to nawet nie wiadomo, czy cokolwiek z tego będzie.

Każdy był wyjątkowy, z jakiegoś powodu inny, przez co ci, którzy chcieli, żebyśmy dopasowali się do ich definicji normalności, nie akceptowali nas albo uważali za dziwadła.”

Joanne MacGregor zastosowała dość... hmm, inną kreację bohaterów, a konkretnie – Jay'a. Jeśli myślicie,m że mamy tu do czynienia z super przystojnym, chłopakiem, za którym ciągnie się wszędzie wianuszek dziewczyn... to się zawiedziecie. Za to charakter ma naprawdę świetny i tak zauważyłam, że autorka skupiła się właśnie na tych cechach, niż na wyglądzie, co mi w ogóle nie przeszkadzało, a wręcz było ciekawą odmianą od tych wszystkich przystojniaków ;P

Dodatkowo, przez fabułę przewija się również teatr, zaskoczeni? Ja bez bicia przyznam, że byłam nieco zdziwiona, ale i zaciekawiona. Co prawda, tytuł spektaklu już bardziej schematyczny chyba nie mógł być bo... MOŻLIWY SPOILER... „Romero i Julia”. Kto, kogo gra, to pewnie tez można się domyślić ;P Powiem tak, lubię ten motyw w książkach, ale kurcze no, nie ma innych historii miłosnych? :D

Nawet jeśli nie uda ci się przy pierwszym podejściu, próbuj dalej, do skutku.”

„Jej wysokość P” ogólnie rzecz biorąc, jest ciekawą młodzieżówką, która pozwala się pośmiać (sceny prób i Zack <3), miło spędzić czas, ale i w przypadku co wrażliwszych osób – wywołuje łzy. Ta książka nie należy do tych z gatunku „przeczytać, odłożyć i zapomnieć”, może i nie skłania do myślenia, ale zawiera w sobie przekaz i pokazuje, że normalność jest przereklamowana. Wartka akcja, ciekawa fabuła i lekki styl autorki powodują, że czyta się to naprawdę szybko, ja to pochłonęłam w niecałe dwa wieczory ;P Także, jeśli macie ochotę na młodzieżówkę z morałem, to polecam „Jej wysokość P” :D


Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję:


Może jeszcze kilka cytatów:

„Jeśli człowiek nie potrzebuje innych ludzi, nie jest tak bardzo wystawiony na ciosy.”

„Nikt nie jest w stanie cię zawstydzić, jeśli mu w tym nie pomożesz, więc musisz podejść do tego z poczuciem humoru albo przynajmniej udawać. Śmiej się razem z nimi, a zazdrość przyjmuj z uśmiechem.”

„Historia Kopciuszka jest dowodem na to, że odpowiednia para butów potrafi zmienić życie każdej dziewczyny”

„Może liceum to tak naprawdę cyrk, a uczniowie są po prostu artystami na scenie.”

„Normalność była miła. Normalność była nijaka. Normalność była cholernie nudna. To nasze różnice, nasze odcienie szaleństwa sprawiały, że każde z nas było wyjątkowe, niepowtarzalne i fascynujące.”

Premiera - 9 marca
 
Do następnego!






44 komentarze:

  1. Młodością to ja już nie grzeszę, ale młodzieżówki lubię czytać. Będę ją miała na uwadze :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie ta książka. Nie mogę się doczekać premiery książki :) pozdrawiam cieplutko :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :D Premiera już niedługo <3

      Usuń
  3. Przeczytałam recenzję trzy po trzy, bo mam zamiar dzisiaj za nią się zabrać i liczę, że mi się to uda, bo zbieram się i zbieram i zebrać się nie mogę xDDD

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja jestem ciekawa tej pozycji. lubię młodzieżówki XD
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie kończę "Jej wysokość P." i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tą książką. Kto by przypuszczał, że młodzieżówka wciąż potrafi zrobić na mnie tak dobre wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiła mnie ta książka, bo zapowiada się jako urocza historia z dużą dawką humoru. Mam nadzieję, że uda mi się jak najszybciej po nią sięgnąć :)

    Read With Passion

    OdpowiedzUsuń
  7. Hah, a myślałam, że ten tytuł wskazuje na obycie głównej bohaterki-że będzie gwiazdorzyć, wywyższać się nad wszystkich, będzie pochodziła z bogatej rodziny i wyróżniła się piękną urodą. Nie pomyślałabym, że chodzi o wzrost :D
    Tak czy siak myślę, że to świetna książka na odprężenie i idealna lektura po ciężkim dniu pracy. Kwestia z zakładem wydaje mi się dość ciekawym pomysłem, a fakt, że książka posiada jeszcze jakiś morał, jest dodatkowym plusem.
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama jestem niska więc chętnie przeczytałabym coś z perspektywy osoby o dużo wyższym wzroście!

    Zostaję na dłużej i pozdrawiam,
    Subiektywne Recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też należę do osób niskich i powiem Ci, ze to było szokujące :D

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie historie, po których przeczytaniu jeszcze długo siedzą w głowie...

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się okładka tej książki. ;)chętnie przeczytam, zawsze to inna perspektywa bo ja jestem niska :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również! :D Też jestem niska i właśnie ciekawie było spojrzeć na świat oczami wysokiej osoby ;P

      Usuń
  12. Świetna książka <3 dzisiaj ją przeczytałam i jestem mega zadowolona!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaczęłam ją czytać i jest mega śmieszna :D Mąż oglądał film ja śmieje, a ten nie wiedział, czy z filmu czy z czego ;D Ale dopiero zaczęłam i juz mi się podoba, zobaczymy jak będzie dalej, ale jeste w dobrej myśli :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bym się musiała w kocyk bezpieczeństwo i herbatkę, a także paczkę chusteczek przed czytaniem zaopatrzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przyznać, że wcześniej niezbyt byłam zainteresowana tym tytułem po opisie widzę jednak, że może być to szybka i przyjemna lektura :)

    Pozdrawiam Grovebooks

    OdpowiedzUsuń
  16. Już od jakiegoś czasu czaję się na tę książkę i nie mogę się doczekać, aż w końcu wpadnie w moje ręce. Mam wobec niej duże oczekiwania(oczywiście w granicach rozsądku, nie zapominajmy, że to powieść młodzieżowa).
    Pozdrawiam,
    Dominika
    TheBookMyFantasy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że szybko trafi w twoje ręce i ci się spodoba :D

      Usuń
  17. Ja też się bardzo cieszę, że wydawnictwo Kobiece zaczęło wydawać tego typu książki. Na ten tytuł mam wielką ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Powiem tak - widziałam tę książkę już na Instagramie i nie miałam ochoty jej przeczytać. Nic mnie jakoś nie kusiło i nie ciągnęło w jej stronę. Właśnie przeczytałam Twoją recenzję i mój pogląd się zmienił! Więc jeśli po nią sięgnę to dzięki Tobie. :)

    Pozdrawiam,
    books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie czekam na tę książkę :) Myślę, że będzie to idealna lektura na rozluźnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Już zacieram na nią rączki! Mam nadzieję, że mi się spodoba <3

    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger