LBA #2


Hej!
Jakiś czas temu Daria z bloga Sposób bycia nominowała mnie do Liebster Blog Award. Bardzo Ci dziękuję kochana za nominację. To co? Przejdziemy do pytań? ;D
  1. Od jak dawna czytasz? 
    Czytam właściwie od zawsze. Nie pamiętam, kiedy zaczęłam, czytam odkąd się tego nauczyłam. A jak jeszcze nie umiałam,to rodzice czytali mi czasami na dobranoc. Taka ciekawostka – pierwszej lektury nie skończyłam, bo mi się strasznie nie podobała xD A był to „Plastusiowy pamiętnik”;P 
     
  2.  Ulubiony cytat?
    Mam wiele ulubionych, ale ten jeden mi naprawdę zapadł w pamięci: „To the stars who listen and the dreams that are answered”, czyli po naszemu „Za gwiazdy, które słuchają. I marzenia, które się spełniają.” Nie wiem czemu, ale wersja angielska tego zdania bardziej mi się podoba ;P

  3. Ulubiony gatunek?
    Kocham czytać Fantasy, oraz Young/New Adult ;) Co ciekawe – od fantastyki zawsze stroniłam jak od ognia xD Dopiero jakieś półtora roku temu, na początku trzeciej klasy gimnazjum wypożyczyłam ze szkolnej biblioteki „Klan wilczycy”. Zaintrygował mnie opis, więc chciałam spróbować. I co? I następnego dnia poleciałam po dwie kolejne części, a dwa miesiące później miałam już przeczytane wszystkie części Harry'ego Pottera :D To Potter mnie tez korcił, żeby spróbować fantastyki, jednak w końcu to nie od niego tą przygodę zaczęłam ;) Ale jest bardzo mało książek, które bym pochłonęła w tak ekspresowym tempie, jak poszczególne tomy HP XD

  4.  Co pijasz podczas czytania?
    Hmmm... Nie mam określonego napoju. Na co mam ochotę, to piję ;) Cola, kawa, herbata, woda... to zależy ;D

  5. Przeszkadzają ci zagięte rogi, złamane grzbiety itd.?
    Szczerze mówiąc... przeszkadzają mi, aczkolwiek jeśli już mi się zdarzy, to nie jest to koniec świata ;) Chociaż jeśli bym miała wybierać, to już wolę zagięte rogi,bo nie psuja estetyki tak mocno jak złamane grzbiety :/ Ale wiadomo – wypadki chodzą po ludziach i czasami przez zupełny przypadek złamię grzbiet, czy zegnę róg.

  6.  Jaki jest Twój ulubiony serial?
    O ludzie... Nie oglądam zbyt dużo seriali... Ale najbardziej lubię oglądać „O mnie się nie martw” („Kaszubo” <3). Uwielbiam też „Ranczo” i bardzo ubolewam nad tym, że ten dziesiąty sezon był już ostatnim :( A z takich zagranicznych, to czasami obejrzę „Outlander”, czy „Confess” (w tym drugim to powiem tak – obejrzałam dwa odcinki, serial jest cudowny, ale jednak poczekam na książkę, a potem dopiero obejrzę resztę :D)

  7.   Najładniejsza okładka?
    Znowu muszę wybierać xD Powiem tak, uwielbiam okładki książek wydawanych przez Wydawnictwo Filia (Promyczek, Gus, O wiele więcej,Franco, Kochając pana Danielsa i wiele, wiele więcej xd) , a także November 9, Maybe someday, Ugly love, Hopeless...
    Ale jeśli mam wybrać jedną... (dwie)... to stawiam na „Kochając pana Danielsa” oraz „Maybe someday” (nowa wersja ;P)

  8. Najbrzydsza okładka?
    Nie podobają mi się okładki książek „Gniew i świt” oraz „Lato koloru wiśni”. Tej pierwszej jeszcze nie czytałam, ale ta druga jest jedną z moich ulubionych książek. Co za tym idzie – udowadnia, żeby nie oceniać książki po okładce ;) 
     
  9. Najdziwniejsza książka?
    I tu muszę pomyśleć... Chyba postawię na „Tunel strachu”. Nie jest to długa książka, ale cudowna i dająca do myślenia. No i trochę dziwna, ponieważ co jak co, ale na to bym nie wpadła :O 
     
  10. Jesteś ścisłowcem, czy humanistą?
    Ja i matematyka?! Matulu, to jak pies z kotem xD Trzy razy nie - dziękujemy. Przedmioty ścisłe to zło wcielone i miłość moja znienawidzona. Zdecydowanie lepiej radzę sobie z przedmiotami humanistycznymi ;P

  11.  Twoja decyzja o założeniu bloga była przemyślana czy spontaniczna?
    Myśl o założeniu bloga chodziła mi po głowie na długo przed tym, jak to zrobiłam. Najpierw jednak założyłam Instagrama, ale blog nadal chciałam mieć. Tak więc pewnego październikowego dnia stwierdziłam, że go zakładam i takim oto sposobem powstał Zabookowany świat Pauli ;) Więc można powiedzieć, że z jednej strony była ona przemyślana, bo jednak przeszło rok się nad tym zastanawiałam, ale z drugiej samo założenie go, było decyzją chwili. Po prostu stwierdziłam, że koniec myślenia, a więcej robienia,i go utworzyłam ;P 

    Ja do LBA nominuję
    - Agnieszkę z magical_reading
    - Zosię z Zofia w Krainie Książek
    - Klaudię z Czytanie jest magiczne!

    Moje pytania:
    1. Czym są dla Ciebie książki?
    2. Książka, którą według Ciebie każdy powinien przeczytać?
    3. Ulubiony/a autor/ka?
    4. Jakie jest Twój stosunek do polskich pisarzy?
    5. Co decyduje o tym, że chcesz przeczytać daną książkę? Sam opis, czy może i okładka ma znaczenie? A może coś innego?
    6. Czytasz/ pijesz przy czytaniu?
    7. Najciekawsza lektura szkolna to..? ;P
    8. Ile książek liczy Twoja domowa biblioteczka?
    9. Jakiego argumentu użyjesz, aby przekonać osobę nieczytającą, do sięgnięcia po książkę?

    Myślę, że tyle wystarczy :D Jeśli nie chcecie odpowiadać - rozumiem, jeśli chcecie - będę się bardzo cieszyć ;D


    Pozdrawiam i do następnego ;)
    PS. Przy okazji chciałabym Was zaprosić na moją stronkę na Facebooku, która postanowiłam w końcu rozruszać ;) Klik
     

14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe pytania. ♥

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie. ♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze mnie zastanawia czyt tylko ja mam takie problemy, bo tak uwielbiam polski i historię, ale też bardzo lubię uczyć się biologii i nawet fizyki :D Czy tylko ja nie umiem się określić czy jestem humanistką czy ścisłowcem? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może jesteś hybrydą humanisty i ścisłowca? :D

      Usuń
  3. Też nie podobał mi się Plastusiowy pamiętnik! Ale nam akurat pani go czytała w trakcie lekcji więc jako tako dotrwałam do końca.
    Matma jest fajna, bo da się ją przewidzieć. Za to na polskim ja mogę szału dostać przy interpretacji co autor miał na myśli

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśmy go musieli sami czytać XD
      To ja już wolę głowić się nad interpretacją, niż liczyć mate ;P

      Usuń
  4. Dawno, dawno temu czytałam Tunel strachu, ale kompletnie nie wiem co się tam działo. xD
    Ja też tak zazwyczaj mam, że dane zdanie w innym języku podoba mi sie bardziej niż w polskim tłumaczeniu. :D
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah ;P Ja to czytałam nie aż tak dawno więc w miarę pamiętam :D
      W innym języku to jakoś lepiej brzmi zazwyczaj XD

      Usuń
  5. Okładki, które wymieniłaś są śliczne, szczególnie podobają mi się "Promyczka", "Gusa", "Maybe someday". Filia ma świetnego grafika. Delikatne okładki, ale naprawdę piękne.
    Mam identyczne zdanie, co do złamanych grzbietów i zgiętych rogów. Też mi przeszkadzają, ale jak już do tego dojdzie, to płakać nie będę ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! <3 O właśnie ;) Tragedia to nie jest ;P

      Usuń
  6. Ścisłowiec czy humanista - to jeden z moich największych dylematów! xD Teraz jestem skłonna powiedzieć, że bardziej ze mnie humanistka, ale to dlatego że taki profil sobie wybrałam, jednak cały czas uwielbiam geografię <3 I pamiętam moją miłość do chemii z gimnazjum :D
    U mnie kwestia założenia bloga rozstrzygnęła się w parę dni xD Kiedyś czytałam tylko jeden blog książkowy, potem drugi i nie miałam pojęcia, że istnieje ich cała masa, haha xD Zrodził się pomysł na utworzenie własnego bloga i w ciągu paru dni rzeczywiście go założyłam i odkryłam ten cały blogowy świat xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jesteś hybrydą ścisłowca z humanistą :D Ja przed założeniem własnego bloga też ich bardzo mało czytałam ;P

      Usuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger