Osobliwy dom pani Peregrine - Ransom Riggs

Tytuł: "Osobliwy dom pani Peregrine"
Autor: Ransom Riggs
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 390
Moja opinia: 9/10


Mimo teorii, iz nie powinno się oceniać po okładce, przyznaję bez bicia, że Osobliwy dom pani Peregrine tak właśnie oceniłam. To było jeszcze gdzieś na początku zeszłego roku, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam tą książkę (tak wiem, że miała ona premierę jakiś czas wcześniej ;p). Oryginalna okładka skojarzyła mi się z horrorem. Więc nawet nie czytałam opisu i zapomniałam o niej. Jednak później coraz częściej spotykałam się z jej pozytywnymi opiniami i pomyślałam, że może warto byłoby spróbować. Potem był film w kinie i wtedy już totalnie postanowiłam, że muszę ją przeczytać. I co? I nie żałuję.

    "Po latach jednak niewątpliwie każdy zaczyna myśleć o tym, co by było, gdyby postanowił inaczej."

Na poczatku muszę powiedzieć, że autor zyskał moją aprobatę już w prologu. Pewnie Ci co czytali, domyślają się o co mi chodzi. Nie wiem jak Wy, ale ja sie cieszę kiedy w książkach zagranicznych autorów są wzmianki o Polsce. W Osobliwym domu dziadek Jacoba jest z pochodzenia Polakiem. Ale dobra, to nie jest najważniejsze w tej książce.

Gdy Jacob był dzieckiem, dziadek opowiadał mu dziwne historie o osobliwych dzieciach, wśród których mieszkał w młodości w pewnym sierocińcu na samotnej wyspie. Wiadomo - mały chłopiec więc początkowo w to wierzył. Jednak w końcu zaczął powątpiewać. Wątpić w prawdziwość zdjęć pokazywanych mu przez dziadka. I tak jest przez wiele lat. Aż w końcu ma okazję przekonać się, czy to wszystko jest prawdą. Tyle że sam musi do tego dojść. Okazja ta, zapoczatkowana jest przez niezbyt przyjemną dla niego sytuację. Chociaż "niezbyt przyjemna" to w sumie bardzo słabe określenie jej.

    "Kiedy ktoś nie wpuszcza Cię do środka, w końcu przestajesz pukać do drzwi."

Po śmierci dziadka chłopak nie potrafi pojąć znaczenia jego ostatniego życzenia. Odnajduje jednak pewne poszlaki ku odkryciu tego. Trafia na zapomnianą przez Boga wyspę u wybrzeży Walii. Nie ma pojęcia czego się spodziewać. Odnajduje sierociniec, o którym tyle opowiadał mu dziadek w swoich opowieściach o osobliwych dzieciach. Budynek, który miał emanował radością, a tymczasem jest to jedna wielka ruina.

Charakteru tej książce dodaje te przepiękne ilustracje. Naprawdę. Każde z nich ma jakieś znaczenie w fabule. Książki z ilustracjami są rzadkością. A tutaj te zdjęcia sa cudowne. Ogólnie oprawa graficzna tej ksiązki jest świetna. Chociaż ja posiadam wersję z filmową okładką. Niewątpliwie jest to jeden z plusów Osobliwego domu.
Czy znalazłam minusy? Owszem, znalazłam jeden. Mianowicie jak dla mnie jest za bardzo rozwleczona akcja, do momentu rozpoczęcia tej faktycznej. Wydaje mi się, że trochę za dużo było o tym całym szoku Jake'a. Zanim akcja rozkręciła się na dobre, trzeba było przeczytac ok. Jedną trzecia książki. Jednak było warto. Gdy już się rozkręciła – nie umiałam się od niej oderwać.

"Czasami lepiej jest nie oglądać się za siebie."

Powinnam jeszcze wspomnieć, iż występuje tutaj motyw podróży w czasie. Pętle czasowe, II Wojna Światowa, XXI wiek. Zostało to połączone w bardzo ciekawy sposób

Podsumowując – "Osobliwy dom pani Peregrine" jest świetną książką fantasy, z domieszką thrilleru. Ale horror to nie jest, jak sądziłam gdy pierwszy raz zobaczyłam okładkę. Autor miał bardzo ciekawy pomysł na fabułę i uważam, że bardzo dobrze sobie z nim poradził. Całe szczęście, że sa jeszcze dwie części – napewno po nie sięgnę ♥ (Tylko nie wiem kiedy :/) Wahasz się czy przeczytać? Czytaj, czytaj, Osobliwy dom to naprawdę cudowna historia.

"-Poczekaj tutaj.
-Wypchaj się. Bo co ?
-Bo masz prawie dwa metry wzrostu i zielone włosy. Mój dziadek cie nie zna, a zbiera broń."

41 komentarzy:

  1. Nie czytałam i nie zamierzam. Film był tak nudny, że wyłączyłam po 30 minutach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rownież oglądałam film i strasznie sie nudziłam. Nie sądzę bym kiedykolwiek przeczytała książkę.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :/ Ale często bywa tak, że książka jest lepsza niż film :D

      Usuń
  3. Gdy widziałam poprzednią okładkę, byłam pewna, że to taki trochę horror. Te zdjęcia w środku też robiły wielkie wrażenie. Gdy zobaczyłam filmowe wydanie, byłam pewna, że pomyliłam książki XD Może kiedyś po nią sięgnę ;D.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Troszkę zniechęca mnie ta domieszka thriller'u :/ Nie czytam tego gatunku, bo po prostu nie lubię :( Książka sama w sobie mnie ciekawi, ale nie wiem czy będę w stanie się przełamać :(

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... myślę, że niepotrzebnie ;) Tego thrilleru tu nie ma wiele ;) A jak jest to taki, że ciarki na pewno nie przechodzą ;)

      Usuń
  5. Czytałam i uwielbiam tę serię. Kolejne tomy są jeszcze lepsze :) Jednakże zgadzam się z tym, ze akcja jest strasznie rozwleczona.
    Pozdrawiam,
    Helena z ksiazkinocy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro mówisz, że są jeszcze lepsze to tym bardziej muszę jak najszybciej przeczytać! :D

      Usuń
  6. Ciekawy post, fajna książka. Pozdrawiam,
    https://wrrabii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam film na podstawie książki i się w nim zakochałam. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam ją w planie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby jedna osoba, której się podobał film :D Ja go mam w planach ;p

      Usuń
  8. Uwielbiam te historię! Według mnie film jest dobry zarówno jak książka ♥
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze filmu nie widziałam, ale planuję szybko to zmienić ♥

      Usuń
  9. Bardzo lubię tę książkę. Ma cudowny klimat. Jak dla mnie akcja nie była rozwleczona. Bardzo przyjemnie czytało mi się wszystkie opisy osobliwców.
    Druga część jest według nie trochę gorsza. Przede mną jeszcze trzeci tom.
    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy wg mnie akcja była rozwleczona między śmiercią jego dziadka a przybyciem na wyspę ;) Opisy osobliwców to też mi się przyjemnie czytało :)

      Usuń
  10. Jakoś nie umiem się do niej przekonać. Dwa razy już chciałam ją zamówić, ale zawsze miałam jakieś "ale". Muszę jeszcze raz to przemyśleć i może zakupie swój egzemplarz.

    Pozdrawiam
    kiniabook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie również skusiła okładka, jednak w przeciwieństwie do Ciebie, nie byłam tą książką zachwycona... :)
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam, oglądałam tylko kawałek filmu na lekcji polskiego. W sumie poczułam się zaintrygowana, więc postanowiłam, że przy najbliższej okazji sięgnę po książkę. Do tej pory czekam, aż ktoś odda ją do biblioteki i mam nadzieję, że to szybko nastąpi :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Tell Me Three Things" Julie Buxbaum! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki żeby ten ktoś jak najszybciej ją oddał :D Okay, lecę zerknąć do Ciebie ;*

      Usuń
  13. Już czytałam tą książkę i byłam zachwycona <3 Druga część jest jeszcze lepsza.
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dotąd nie udało mi się po nią sięgnąć i chyba jednak się na to nie zdecyduje.

    Pozdrawiam, Natalia z http://ksiazkomoaniaczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :/ Ale jak cię nie ciągnie do czytania jej to nie ma sensu żebyś się musiała do niej zmuszać ;*

      Usuń
  15. I have not read this book yet but it looks great.
    I just follow the blog, follow back?
    Kisses
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  16. Kupiłam sobie książkę jakiś czas temu, nie przeczytałam do tej pory.
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta książka czeka na mnie już jakiś czas, ale nie mogę się za nią zabrać. :) Zmotywowałaś mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam film i marzę o książce :") Piękna okładka i z Twojej recenzji wnioskuję, że również treść. Poza tym zaciekawiły mnie ilustracje, nie spodziewałam się ich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie szybko musisz ją przeczytać ;)

      Usuń
  19. Niestety (bo nie lubię tak) obejrzałam najpierw film. Podobał mi się. Dopiero po paru dniach zorientowałam się, że to na podstawie książki (naprawdę nie pytajcie jak to przeoczyłam).
    Mam nadzieję, że uda mi się w niedługim czasie to nadrobić, ponieważ historia jest niesamowita. Do tego mamy już do dyspozycji dwa kolejne tomy, co bardzo mnie cieszy.

    rosaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie filmu jeszcze nie oglądałam, ale mam w planach nadrobienie tego ;) Mam nadzieję, że szybko uda ci się przeczytać Osobliwy dom ;*

      Usuń
  20. Pełno tej książki było wszędzie, ale do tej pory widziałam głównie negatywne opinie. Bardzo jestem jej ciekawa :)
    Uwolnij słowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opinie są rzeczywiście bardzo mieszane ;) Ale jeśli jesteś jej ciekawa, to przeczytaj ^^

      Usuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger