Promyczek - Kim Holden

Tytuł: "Promyczek"
Autor: Kim Holden
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Ilość stron: 578
Moja opinia: 10/10


O Promyczku wiele, naprawdę wiele ostatnimi czasy słyszałam. Były to same pozytywne opinie.
Przyznam, że troszkę mnie odstraszało to, że łamie serce. Jednak w końcu stwierdziłam, że MUSZĘ poznać tą historię. I oto piszę tą recenzję. Kilka dni po skończeniu czytania. Ze złamanym serduchem.
Na wstępnie zaznaczę, że ja prawie w ogóle nie płaczę czytając książki. Nie płakałam nawet na "Zanim się pojawiłeś".

"Masz przed sobą wspaniałe życie. Przeżyj je co do minuty. Zacznij już teraz."

Kate Sedgwick, zwana przez swojego najlepszego przyjaciela Gus'a – Promyczkiem, to młoda dziewczyna z bagażem doświadczeń. Mimo młodego wieku, przeżyła ona naprawdę sporo. Teraz przeprowadza się ze słonecznej Kalifornii, na studia w Minnesocie. Można powiedzieć, że zaczyna nowe życie. A czym by ono było bez wielkiej miłości? Kate poznaje Kellera Banksa. Muszę przyznać, że chłopak od początku mi się spodobał. Z każdym kolejnym rozdziałem zakochiwałam się w nim coraz mocniej :D Przepadłam totalnie, jak przeczytałam pewien bardzo zaskakujący fragment o nim.

Naprawdę podziwiam Katie. Mimo tego, że jej życie nie układa się za bardzo po jej myśli – dziewczyna nie traci pogody ducha. Zawsze jest uśmiechnięta, radosna, miła dla wszystkich. Od razu ja polubiłam.
Ona i jej przyjaciel Gus – oboje są tacy pełni radości. Są naprawdę zgranym duetem. Niezwykle mi się podobały fragmenty ich rozmów. Widać było, że znają się od zawsze, świetnie się dogadują.

"Czytanie jest ucieczką od prawdziwego świata. Wszyscy go czasem potrzebują, by pozostać przy zdrowych zmysłach."

Promyczek to nie tylko kolejna pozycja z gatunku Young/New Adult, (wybaczcie, nadal nie potrafię rozróżniać tych dwóch gatunków xD) których jest dzisiaj tak wiele. Ta książka niesie ze sobą przesłanie. Katie nauczyła mnie, że trzeba cieszyć się każdą chwilą, być szczęśliwym. Nie martwić się tym, co będzie jutro, ale żyć tu i teraz. Najlepiej jak się da.

Przyznam jednak, że akcja się dosyć powoli rozkręca. Ta prawdziwa zaczyna się gdzieś dopiero w okolicach setnej strony, gdy Kate poznaje Kellera. Ale czyta się ją naprawdę szybko i przyjemnie, więc nie trwało to długo, zanim uporałam się z nudniejszą częścią.

"Ludzie są skomplikowani. Życie też takie jest."

Wspominałam wcześniej, że ta książka łamie serce... Tak. Zdecydowanie. Ja, osoba, która zazwyczaj nie płacze przy książkach – przepłakałam ostatnich 100 stron. Gdy przewróciłam ostatnią stronę, policzki miałam mokre od łez. Teraz, jak pisze tą recenzję – chce mi się płakać. Promyczek to naprawdę przepiękna historia. Mimo tego, że smutna. Można powiedzieć, że pokazuje nam, że tak naprawdę, nie potrafimy docenić tego co mamy. A prawda jest taka, że gdy mamy na kogo liczyć, jesteśmy otoczeni przez ludzi, którzy nas kochają i wspierają – mamy wszystko.

Promyczek zdecydowanie zasługuje na dziesiątkę. Ta książka zostanie w moim sercu na długi czas. Cieszę się, że mam na półce Gus'a. Postaram się jak najszybciej sięgnąć po drugą część <3 Jednakże myślałam, że bardziej będę tego potrzebować.

"..Jesteście dzielni…
A teraz idźcie… stwórzcie legendę!
To rozkaz.
Zróbcie to.
Proszę... "


Miłego dnia! 

80 komentarzy:

  1. O Promyczku czytałam tylko 2 złe opinie i szczerze jestem ciekawa jego fenomenu :D Jednak odstrasza mnie grubość tej książki, ale w wolniejszej chwili na pewno spróbuję ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyta się ja naprawdę szybko, więc nawet nie zauważysz, że ma sporo stron ;) Jak najbardziej polecam spróbować <3

      Usuń
  2. Wzruszająca historia, ale dla mnie tylko ok :) cieszę się, że Tobie tak się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie mnie zaciekawiłaś :) Chyba się na nią skuszę :)

    Pozdrawiam Agaa
    ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele słyszałam o tej książce, ale nie miałam jeszcze sposobności, by przeczytać. Aczkolwiek nie wykluczam, że to się kiedyś stanie ;)

    Pozdrawiam,
    <a href="http://czytaninka.blogspot.com>Czytaninka</a>

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam same pozytywne opinie o tej książce. Z chęcią ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby mnie korci, ale jakoś nadal ją omijam. :o

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja za Promyczka biorę się w natsępnym tygodniu, jestem bardzo ciekawa tej książki. :)
    http://itsabookgeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo o niej słyszałam w tamtym roku i naprawdę mam ochotę ją przeczytać :) Nie wiem jeszcze kiedy to zrobię, bo najpierw muszę ją kupić, albo wyszukać w bibliotece :p Zobaczę jeszcze, ale wiem, że koniecznie muszę ją przeczytać! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! <3 Mam nadzieję, że szybko Ci się to uda! :D

      Usuń
  9. Przydałoby się w końcu przeczytać :D

    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Stoi na półce i czeka, na pewno się za nią zabiorę niedługo <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja sama nie wiem, co o niej powiedzieć. Mam na półce dwie części, a ta była dla mnie lekturą, do której mam dosyć specyficzne uczucia. Na pewno nie dam jej 10, ale pod jakimś względem wpisuje się w pamięć ;)

    Pozdrawiam, Oliwia
    Zjadam Szminkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to się mówi - ile ludzi, tyle opinii ;* Ale cieszę się, że choć na tyle Ci się podobała, że ją zapamiętasz <3

      Usuń
  12. O książce słyszałam wiele dobrego, chociaż negatywne oceny również się zdarzały :) Ja jednak od dłuższego czasu czuję, że bardzo chcę przeczytać ową powieść, więc myślę, że sama się przekonam co w niej takiego jest. Obserwuję :P
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej książki, która by miała same pozytywne opinie <3 Bardzo polecam przeczytać ;*
      Dziękuję! <3

      Usuń
  13. "Promyczek" chodzi za mną od dawna i słyszałem o nim tylko dwie negatywne opinię, a więc chyba coś faktycznie jest na rzeczy :D
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szczerze mówiąc to chyba ani jednej negatywnej nie słyszałam :D Ta książka jest świetna <3 Więc większość to są pozytywne ^^

      Usuń
  14. Pomimo pozytywnej opinii, nie sądzę bym sięgnęła po tą książkę. Coś czuje, że nie są to moje klimaty.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem szczerze zakochana w tej książce i nikt nie sprawi, żebym zmieniła zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwsza część była przecudowna, a wgl zapomniałam o kolejnej i muszę to nadrobić! Dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ^^ Też muszę nadrobić drugą część :D

      Usuń
  17. Chciałam ją już dawno przeczytać, ale teraz to już strzele na siebie focha jak tego nie zrobię do końca lutego (no, może marca xd)

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. UWIELBIAM PROMYCZKA. Nawet kilka dni po przeczytaniu tej książki na myśl o zakończeniu chciało mi się płakać. Kate jest jedną z najcudowniejszych postaci literackich, z jakimi się spotkałam i chcę być w życiu tak samo pozytywna jak ona. To cudowne, że ta powieść wpłynęła na mnie i po prostu mnie zmieniła. A relacja Kate i Gusa? Najwspanialsza<3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam tę książkę w planach, recenzje są bardzo interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że szybko uda Ci się przeczytać Promyczka <3

      Usuń
  20. Jaka wysoka ocena ! :)
    Książkę mam w planach. Na razie kupiłam sobie "Gus'a", ale o "promyczku" słyszałam wiele dobrego i na pewno prędzej czy pózniej skuszę się na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby prędzej, niż później :D Ale wiesz, że Gus to druga część Promyczka? ;)

      Usuń
  21. Wiele już o tej książce czytałam, a z każdej recenzji dowiaduję się czegoś ciekawego, tytuł na liście czytelniczej, teraz tylko znaleźć na niego czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Koniecznie muszę poznać "Promyczka"! Tyle dobrego się nasłuchałam o tej pozycji, szczególnie od Cat, która ma dosyć surowe oko, a totalnie zakochała się w tej książce. Niby nie sięgam za często po romanso-obyczajówki, ale lubię czasami robić wyjątki :)
    Robisz świetne zdjęcia, kochana! Zostaję na dłużej:)
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. "Promyczek" przedstawia ciekawą historię, która przypadła mi do gustu, ale jednak spodziewałam się czegoś więcej po niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobała ;) Ale szkoda, że jednak nie tak mocno jak mnie ;P A co ci się nie podobało w nim? ;)

      Usuń
  24. Mam ją w planach, ale jakoś zawsze o niej zapominam podczas wizyt w księgarniach :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieje, że następnym razem będziesz o niej pamiętać :D <3

      Usuń
  25. Nie słyszałam nigdy o tej książce. Po Twojej recenzji bardzo bardzo chcę ją przeczytać. Jestem ciekawa czy będę na niej Płakać bo ja po prostu nie umiem tego robić :D śmiesznie to brzmi :D Nie potrafię się popłakac na filmie a co dopiero na książce.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię do niej zachęciłam :D Ja też właśnie nie umiem przy książkach płakać,a tu mi same łzy poleciały ;p

      Usuń
  26. Meh, czy tylko ja się zawiodłam na tej książce?
    Ale przynajmniej ma fajnych bohaterów, których da się polubić. Tylko troszkę zdenerwowało mnie, że Katie nie powiedziała od razu o swoim problemie.
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z nielicznych negatywnych opinii ;P Ale wiadomo, że nie ma książki idealnej ;P
      Pozdrawiam ^^

      Usuń
  27. To prawda, o Promyczku ostatnio można usłyszeć dosłownie wszędzie. Przyznam, że książka mnie zainteresowała, ale przez wszechobecne "ochy i achy" odkładam ją na dalsze plany. Mam nadzieję, że jak już po nią sięgnę, to spodoba mi się równie bardzo, jak Tobie :D

    Zapraszam :)
    http://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech cię nie zniechęcają zachwyty nad nią ;) Po prostu to jest bardzo dobra książka i większości osób się podoba ;) Mam nadzieję, że Tobie również :D

      Usuń
  28. Obserwuję, będę wpadać
    #Paula
    https://zniewolone-trescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardziej podobał mi się Gus niż Promyczek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze Gus'a nie czytałam, ale czeka na półce ^^

      Usuń
  30. Czytałam wiele recenzji na temat tej książki, po części miałam ochotę ją przeczytać jeszcze w ubiegłym roku, ale oczywiście na drodze napatoczyły się inne książki. W tym roku postanowiłam, że przeczytam Promyczka.
    dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś jak najszybciej miała okazję go przeczytać! :D Mam nadzieję, że Ci się spodoba ;)

      Usuń
  31. A ja jeszcze nigdzie nie trafiłam na tę książkę, co prawda obiło mi się o uszy nazwisko autorki, ale nie tytuł tej powieści :O Skoro dostała dziesiątkę, to chyba warto byłoby ją przeczytać. Chociaż ostatnio zbyt mało czasu nawet na sięganie po to, co już na półce jest :/

    Poszukiwaczka Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto <3 Ehh, niedobór czasu - znam to niestety :/

      Usuń
  32. Bardzo podobała mi się ta książka. Nie jest to fenomen literacki bo takich historii było już kilka, ale zadziałała na moje emocje i to mi się spodobało. Daje w pewnym sensie taką motywację, aby pomyśleć nad sobą i zacząć żyć pełnią życia jak główna bohaterka.

    OdpowiedzUsuń
  33. Tyle słyszałam o tej książce, że w przypływie książkoholizmu zakupiłam ją i na tym się niestety skończyło. Nie przepadam za obyczajówkami, ale lubię wyzwania :D Ja również nie płaczę na książkach, więc ciekawi mnie czy tutaj moje serducho zostanie złamane :) Zabieram się do czytania !

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. cieszę się że Ci sie podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wszędzie takie pozytywne oceny! Też po nią sięgnę. :) ;*

    OdpowiedzUsuń
  36. Kurcze. Ja już sama nie wiem. Jestem bardzo miękka. Przy książkach i filmach płaczę zdecydowanie zbyt dużo. Jestem odrobinę przerażona "Promyczkiem", ale wydaje mi się, że udało ci się mnie namówić :D
    Prześliczny szablon na blogu!
    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :D Ale wraz z Promycziem lepiej się zaopatrz w pudełko chusteczek ;P
      Dziękuję! :D

      Usuń
  37. Mam podobną opinię na temat tej książki, czyta się ją bardzo przyjemnie i lekko, ale mimo tego niesie wspaniałe przesłanie, co nie zawsze towarzyszy młodzieżówkom. Sięgnij po "Gusa" jak najszybciej <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie! <3 Tak, tak niedługo się za niego wezmę <3 :D

      Usuń
  38. Boję się, że tylko mi ta książka się nie spodoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu? Ale nawet jeśli Ci się nie spodoba, to przecież nic się nie stanie :) Każdy ma inny gust :)

      Usuń
  39. Byłam do głębi poruszona tą książką. Łza się w oku zakręciła.

    OdpowiedzUsuń
  40. Mi też Promyczek bardzo się podobał. Wzruszył i pozostał w pamięci na długo.
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://czytanienaprawdeuzaleznia.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger