[PRZEDPREMIEROWO] Zakazane życzenie - Jessica Khoury

Tytuł: „Zakazane życzenie”
Autor: Jessica Khoury
Wydawnictwo: Wydawnictwo SQN
Ilość stron: 376
Moja opinia: 9/10


Na pewno większość z Was kojarzy Baśń o Alladynie i lampie. Gdy chłopiec ją pociera, wyskakuje z niej dżinn i musi spełnić trzy jego życzenia. Szczerze mówiąc, nie znam dokładnie tej baśni, kojarzę ją, ale nie pamiętam szczegółów. Po co Wam to mówię? Otóż Zakazane życzenie jest "Baśnią tysiąca i jednej nocy, opowiedziana na nowo"

Zahra jest jest potężnym dżinnem, który ostatnie pięćset lat przesiedział w lampie, czekając, aż znajdzie ją jakiś człowiek. Aladyn to złodziej z ulicy, który widział śmierć swoich rodziców. Chłopak od kilku lat pragnie się zemścić na ich mordercy. Jednak to nie takie proste, gdyż owy pan jest bardzo wysoko postawionym urzędnikiem.
Aladyn trafia do ruin niegdyś pięknego miasta – Neruby. Coś kazało mu tam iść, więc za tym głosem podąża. Chłopak znajduje starą lampę. Gdy ją pociera, uwalnia tym samym dżinna – Zahrę, który musi spełnić jego trzy życzenia.

-Znam tę minę.
-Jaką minę – pytam.
-Nie frasuj się, siostro – wzdycha. - Żadnej z nas nie jest obca. Ileż dziewczyn on kochał i porzucił...”

Bardzo polubiłam postać Aladyna. Już na początku książki, dwa razy wykazał się odwagą, po za tym, nie roztrwonił życzeń na byle pierdoły. Do tego przystojny z niego młodzieniec.
Zahrę również darzę sympatią. Ona jest narratorką, więc razem z nią poznajemy świat ludzi, ukazany w „Zakazanym życzeniu”. Czasami pojawiają się jej retrospekcje dotyczące przeszłości. Na początku wiemy tylko tyle, że coś się kiedyś wydarzyło, że Zahra ma poczucie winy. Wraz z rozwojem wydarzeń w książce, powoli poznajemy co się wtedy, przed pięćciuset laty stało.
Tak nawiasem mówiąc, odnoszę wrażenie, jakoby ta książka była opowieścią, którą Zahra snuła dla swojej przyjaciółki. Świadczą o tym bezpośrednie zwroty do Habbiby, które się czasami pojawiają.

[...] kochać znaczy niszczyć”

Dziewczyna po kilku tysiącach lat bycia dżinnem z lampy, otrzymuje pewną propozycję, z której wywiązując się ma szansę odzyskać wolność. Aby uczynić ku temu kroki, zaczyna lekko manipulować Aladynem.

Gdzieś tam, pośród zamkowych murów, intryg, dążenia do wolności (Zahra) i zemsty (Aladyn) niespodziewanie pojawia się i miłość. Miłość, która nie ma prawa istnieć. Zakazana.
Zahra wie, jaki finał miał poprzedni raz, gdy pokochała człowieka. Poprzysięgła sobie wtedy, aby nigdy więcej nie dopuścić do takiej samej sytuacji. Ale jak to się mówi – serce nie sługa.
W końcu Zahra staje przed wyborem – Wolność, a może miłość?

Co wybrała? I czy Aladyn pomścił śmierć rodziców? Aby poznać odpowiedź na te pytania, musicie sięgnąć po tą książkę i samemu się tego dowiedzieć.

Nie ma co udawać, że jestem inna, niż jestem. Czas ruszyć naprzód”

Gdy pierwszy raz zobaczyłam okładkę Zakazanego życzenia... No przyznajcie, czyż ona nie jest piękna? *.* Była bardzo ciekawa jej treści. Gdy w końcu dotarła do mnie paczka z nią, przez chwilę trzymałam ją w rękach i podziwiałam :D Zakazane życzenie ma naprawdę bajeczną oprawę graficzną.
Ale okładka to tylko okrycie dla treści. A treść? Również cudowna. Jessica Khoury wprowadza nas w inny świat, niż znamy. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale książek z motywami dżinnów jest bardzo mało. Autorka wykreowała genialne otoczenie, ale i cudownych bohaterów. Plus dla niej, że stworzyła tyle odważnych postaci... żeńskich :D Jej styl pisania jest dosyć dobry, aczkolwiek pojawiają się przydługie opisy, których ja osobiście nie lubię.
Jednakże przyznaję bez bicia, że na początku trochę wątpiłam, czy aby na pewno Zakazane życzenie mi się spodoba. Czemu? Nie wiem, chyba dlatego, że przez kilka pierwszych rozdziałów ciężko było mi wczuć się w tę historię. Na szczęście moje obawy były bezpodstawne. Dość szybko się wkręciłam w tę historię, a gdy skończyłam byłam... oczarowana. 
Premiera już 1 marca! <3


Za egzemplarz bardzo dziękuję:

 Pozdrawiam!



36 komentarzy:

  1. Wszyscy się zachwycają tą książką! Ja też jestem jej strasznie ciekawa! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna historia ♡
    Też właśnie dodałam recenzje, zapraszam goszsczyta.blogspot.com ♡
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje mi się naprawdę ciekawa i z pewnością będę musiała ją przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. "Zakazane życzenie: zapowiada się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. CHCE,CHCE,CHCE. Bardzo lubię baśniowe klimaty w książkach, więc jest to cos dla mnie. Dodatkowo jestem okładkową sroką, a ta okładka jest cudowna <3
    Pozdrawiam
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie w środę leć do księgarni ;*

      Usuń
  6. Książka zbiera pozytywne opinie w blogosferze, takie klimaty bardzo lubię, zatem chętnie po nią sięgnę. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że współcześniejsze postacie w baśniowych realiach były tym co gryzło w oczy przez pierwsze kilkanaście stron, ponieważ ja również miała z nimi problem, ale później wszystko potoczyło się... magicznie! ;)
    Pozdrawiam,
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Już po pierwszym przeczytaniu opisu książka bardzo mnie zaintrygowała, a teraz kiedy widzę coraz więcej pozytywnych opinii, to jeszcze bardziej nie mogę doczekać się kiedy dostanę ją w swoje ręce. Poza tym okropnie ostatnio podobają mi się wątki baśniowe w książkach.
    Pozdrawiam!

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że Tobie też się spodoba :D

      Usuń
  9. coraz bardziej jestem ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna okładka, a ta książka wydaje mi się ciekawa zwłaszcza, że uwielbiam bajkę Lampa Alldayna.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie z pewnością Ci się spodoba :D

      Usuń
  11. To już kolejna pozytywna opinia o tej książce i muszę przyznać że jestem jej bardzo ciekawa ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie leć jutro do księgarni i zaopatrz się w nią :D <3

      Usuń
  12. Bardzo intryguje mnie ta książka :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydługie opisy trochę mnie zniechęcają, bo też ich nie lubię, ale i tak przeczytam, bo zapowiada się cudownie!
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przeszkadają jakoś specjalnie mocno, więc... :)

      Usuń
  14. Nie mogę się już doczekać, aż ja będę miała okazję przeczytać tę książkę <3 Strasznie mnie ciekawi i myślę, że klimatycznie trafi idealnie w mój gust :) Awrrr i ta piękna okładka *.* Wszędzie jej pełno <3 Cudooo ^^

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że szybko będziesz mieć okazję ;* Taaaak tak okładka jest boska *.*

      Usuń
  15. Dopiero teraz się zorientowałam, że już dawno temu pokochałam Jessicę Khoury i jej "Genezę". Po tej książce słuch o autorce zaginął, więc przestałam już wyczekiwać innych jej premier, a tu proszę! Patrzę, że skądś kojarzę to nazwisko. Nie ma opcji, muszę przeczytać "Zakazane życzenie"!

    http://mala-czytelniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się świetnie! Mam ochotę na tę bajkową historię:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten cytat "kochać znaczy niszczyć" tak bardzo kojarzy mi się z Darami anioła XD
    Dziś premiera <3 już zacieram łapki

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie mi się skojarzył z DA xD
      Taak <3

      Usuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger