Buntowniczka z pustyni - Alwyn Hamilton | Recenzja

Tytuł: „Buntowniczka z pustyni”
Autor: Alwyn Hamilton
Wydawnictwo: Czwarta strona
Ilość stron: 361
Moja opinia: 9/10
Tej książki chyba Wam nie muszę przedstawiać, bo podejrzewam, że większość, nawet jeśli nie czytało, to o niej słyszało. Parę miesięcy temu o „buntowniczce z pustyni” było bardzo głośno. Ja też zapragnęłam ją przeczytać, ale ciągle odkładałam kupno na później. W końcu trafiła w moje łapki i... i nie będę ukrywać – dołączyłam do licznego grona jej fanów.

- Odwróć się. - Wciągnęłam powietrze przez zęby. Miał zakrwawione całe plecy. - Nie chciałabym cię martwić – [...] – ale nie wiem, czy zauważyłeś, że zostałeś postrzelony? 
- Ach. - […] - Prawie o tym zapomniałem.”

Bohaterką jest nastoletnia Amani, która mieszka w zapomnianej mieścinie Dustwalk i za wszelką cenę pragnie wyruszyć w świat, opuścić swoje miasteczko. Pod osłoną nocy, w przebraniu chłopaka udaje się na zawody strzeleckie, podczas których poznaje Jina. Następnego dnia ukrywa zbiega. Jedna decyzja ciągnie za sobą szereg kolejnych i już wkrótce Buntowniczka ramię w ramię ze zbiegiem zostaje zmuszona do ucieczki.

„Buntowniczka z pustyni” to mieszanka kilku gatunków – fantasy, Western, a także elementy kultury Bliskiego Wschodu. Pierwszy raz spotykam się z takim połączeniem, ale przyznaję bez bicia – spodobało mi się to! Powoduje to, że ta książka jest oryginalna, nietuzinkowa, inna niż wszystkie. Owszem, ostatnio pojawiają się książki, których akcja dzieje się na Bliskim Wschodzie, ale każda z nich była inna. „Buntowniczki z pustyni” wręcz nie da się z nimi porównać.

Nigdy nie widziałem, żeby flirtował ze śmiercią dla kogoś innego niż my. Aż pojawiłaś się ty.”

Amani to dziewczyna, która mimo młodego wieku wie czego chce i za wszelką cenę dąży do spełnienia swoich celów. Jest odważna, czasami porywcza i nie poddaje się zbyt łatwo. Potrafi walczyć o swoje mimo wszelkich przeciwności. A przy okazji wydaje się być towarzyszką, z którą szłoby się zaprzyjaźnić.
Jina również polubiłam, ale... często nie wiedziałam co o nim myśleć. Myślę, że tego chłopaka tak naprawdę po pierwszym tomie jeszcze nie znamy, że to dopiero wierzchołek tej góry lodowej. Jego postać zaskakuje i to mocno. Nie spodziewałam się tego, kim naprawdę jest tajemniczy zbieg. Mam nadzieję, że w drugim tomie poznamy go jeszcze lepiej, bo już teraz mnie bardzo intryguje.
Jeśli chodzi o akcję to... doobra hej nie spodziewałam się tego okay? Wiedziałam, że ta książka, jest niezła, ale nie pomyślałabym, że aż tak! Alwyn już od pierwszych stron stron rzuca czytelnika na głęboką wodę, co jest troszkę ryzykownym posunięciem, niemniej jednak – udanym. Akcja pędzi od samego początku, więc nie dość, że trzeba się przyzwyczaić do nowego świata, to jednocześnie musimy za nią nadążyć. No rewelacja. Krótko i na temat – wbiło mnie w fotel i tyle.

Ty jesteś tym krajem, Amani […] Bardziej żywa niż cokolwiek innego. Cała z ognia i prochu strzelniczego, zawsze z jednym placem na cynglu.”

Autorka pokusiła się o niejedne zwroty akcji, które nadają fabule tempa. Oprócz tego przeróżne walki, rebelia, akcje, czy różnego rodzaju istoty fantastyczne. Widać pracę włożoną w tę książkę i staranność we wszelkich szczegółach. Wiecie co jeszcze dodaje smaczku? Humor i ironiczność w dialogach, czyli coś, co uwielbiam :D

„Buntowniczka z pustyni” oprócz świetnej fabuły, ma również piękną oprawę graficzną! No hej, czy jest ktoś, komu nie podoba się okładka? *.* I te zdobienia na początku każdego rozdziału! Na plus jest też większa czcionka, co, w połączeniu z bardzo przyjemnym stylem autorki sprawia, że czyta się tą historię naprawdę szybko. Wierzcie, lub nie, ale ktoś, kto ma szybkie tempo czytania, spokojnie machnie ją w jeden dzień.

- Jesteś naprawdę czarujący, mówił ci to ktoś? 
- Szczerze mówiąc, tak, ale zwykle nie przewracano przy tym oczami.”

Czy polecam? Tak, tak i jeszcze raz taak! Oczywiście, że tak! Ta książka jest świetna! Co prawda nie daję jej najwyższej noty, bo mam nadzieję, że drugi tom będzie jeszcze lepszy, a wtedy braknie mi punktacji :D Po tym, jak bardzo spodobała mi się Buntowniczka mam co do „Zdrajcy tronu'' naprawdę spore oczekiwania. I obym się nie zawiodła ;P Niestety jeszcze drugiego tomu nie mam, ale planuję w najbliższych tygodniach się w niego zaopatrzyć, a wam tymczasem polecam zapoznać się z historią buntowniczki ;)

- Gallanie ją zastrzelili […] 
- Więc jak to możliwe, że ty wciąż żyjesz? […]
- Ponieważ mnie nie zastrzelili.”


Za książkę bardzo dziękuję:

Do następnego!

48 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce już tyle dobrych opinii, że w końcu i ja zapragnęłam ją mieć! Dotarła do mnie jeszcze w wakacje, ale jakoś nie miałam wtedy ochoty na jej przeczytanie i nadal czeka sobie na półce...

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak często miewam :/ No nic, mam nadzieje, że szybko nadejdzie jej kolej :D

      Usuń
  2. Ja też jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po kolejny tom, ale - tak jak Ty - zachęcona pierwszym, na pewno niezwłocznie to uczynię. :)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania egzemplarz książki pt. “Angielka”!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem pewna, czy to książka dla mnie. Nie chcę już czytać młodzieżówek, a poza tym sama fabuła jakoś mnie nie porywa. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie kompletnie nie porwała i w zasadzie mam wrażenie, że czytałyśmy inną ksiązkę xD Już na 50'tej stronie mówiłam sobie: Boże, niech tylko Jin nie okaże się X... No i okazał się oczywiście.
    Dla mnie to strasznie przewidywalna książka z irytującą bohaterką, często pisana naprawdę kulawo, chociażby pierwsze zdanie jest przykładem :/
    Ogólnie nie było źle, lecz spodziewałam się ciekawej ksiażki, a niestety jej nie dostałam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bez powodu się mówi, że ile ludzi, tyle opinii :) Dla mnie nie była przewidywalna, ale to może dlatego, że mnie naprawdę łatwo zaskoczyć :D

      Usuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, ale póki co sobie ją odpuszczę.
    Pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  6. Planuję zabrać się za tę serię :)
    Świetne cytaty! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo super! :D Mam nadzieję, że Tobie tez się spodoba :D
      Dziękuję <3

      Usuń
  7. Widziałam ją wszędzie, tyle dobrego nasłuchałam i mam ochotę pójść, i kupić ją w tej chwili! :D

    Pozdrawiam!
    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam chyba gdzieś na półce, ale niestety czas mi nie pozwala na czytanie ;/
    A niedługo chyba juz 3 tom wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak coś słyszałam, ale nie wiem kiedy ;P Tak dużo książek, a tak mało czasu :(

      Usuń
  9. Chcę się zabrać za tę książkę, kusi jak nie wiem. :) Jeszcze jak czytam tyle pięknych recenzji. <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Dosłownie wszędzie same pozytywne recenzje! Aż boję się czytać żeby sobie czegoś nie zaspoilerować, a jeszcze nie jestem posiadaczką tej pozycji. A podobno drugi tom jest jeszcze lepszy, a po Twojej opinii nie wiem, czy może być coś jeszcze lepszego, tak tę książkę przedstawiłaś, że trudno się nie skusić :D
    Humor w dialogach to podstawa!

    Pozdrawiam!
    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szczerze mówiąc mam nadzieje, że druga część faktycznie będzie lepsza :d Toi nie ma na co czekać, tylko brać i czytać :D

      Usuń
  11. Gdybym tylko miała pieniądze.. Książka byłaby już w moich rękach.. Chyba skoczę do biblioteki żeby ją zmówili. A co! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam mieszane uczucia, muszę przyznać, że akcja rwała do przodu i dużo się działo, ale trochę przeszkadzała mi nie konsekwencja, i brak logiki. Sama nie wiem, poczekam na opinie o 2 tomie zanim po niego sięgnę :)
    Pozdrawiam :*
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... kilka recenzji, które czytałam tez wspominały o braku logiki, a ja szczerze mówiąc nic takiego nie zauważyłam :D Teraz nie wiem, czy to dobrze, czy źle, haha :D

      Usuń
  13. Już tyle razy słyszałam pozytywne opinie o niej, że stwierdziłam, że pewnie w końcu i tak po nią sięgnę. Jeszcze co prawda tego nie zrobiłam, ale zorientowałam się, że nie zgłębiłam nawet dokładnie tego o CZYM ta książka jest :D No brawo ja :D Zastanawiam się, czy nie poczekać, aż wyjdzie cała seria ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo zachęcająca recenzja. :)
    ___
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  15. Prawie wszystkie recenzje tej książki są takie pozytywne, a ja w ogóle nie mogę się do niej przekonać. Wydaje mi się, że klimat tej powieści nie przypadnie mi do gustu. Z jednej strony nie chcę jej czytać, ale mam też przeczucie, że moje uprzedzenia są niepotrzebne...
    Pozdrawiam :)

    http://lustrzananadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co ci poradzić, bo nie ma co czytać na siłę, ale z drugiej strony, jeśli nie przeczytasz, to się nie dowiesz, czy ci się spodoba, czy nie ;P

      Usuń
  16. Nie czytałam jeszcze, ale kiedyś muszę nadrobić :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/09/54-recenzja-jedyna-kiera-cass.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Akurat dzisiaj wcześniej stwierdziłam, że przy następnym zamówieniu chcę ją kupić. :D Ciekawi mnie ona i widzę, że znikł ten szum wokół niej jak na razie. ;p
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz na niej :D

      Usuń
  18. Ja po prostu tak bardzo uwielbiam tę książkę, achhhhh. Wyznaję jej dozgonną miłość. To połączenie Bliskiego Wschodu, fantastyki i Dzikiego Zachodu - to jest coś nietuzinkowego <3 <3 <3 A Zdrajca tronu jest jeszcze lepszy!!! Nie myślałam, że to możliwe, ale jednak xD <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, czyli widzę, że naprawdę Ci się spodobała :D Piona! :D

      Usuń
  19. Ja jeszcze nie czytałam, ale poznałam już tyle pozytywnych recenzji, że niebawem to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Obydwa tomy mam na półce i nie mogę doczekać się lektury! Wszyscy się nimi zachwycają, muszę przeczytać jak najszybciej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy i ty dołączysz do grona fanów :D

      Usuń
  21. Szybko trafiła na listę moich ulubionych książek, a drugi tom jest jeszcze lepszy! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie moje klimaty i raczej jej nie przeczytam, ale na zdjęciu widzę "Kasację", którą aktualnie czytam! :)

    Pozdrawiam!
    volusequat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasacja u mnie czeka w kolejce na przeczytanie :p

      Usuń
  23. Rany! Ten wpis jest tak bardzo przepełniony pozytywną energią, że pewnie gdybym miała na swojej półce "Buntowniczkę z pustyni", to od razu wzięłabym się za jej lekturę. :D Mam nadziej, iż nabędę ten tytuł jeszcze w tym roku i zdołam się z nim jak najszybciej zapoznać, bo mega mnie zachęciłaś. ♥

    Wilcza Dama,
    z bloga slademwilka.blogspot.com ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ale mi poprawiłaś dzień :D Tak miło czytać takie komentarze <3 Mam nadzieję, że kiedy już zdobędziesz tę książkę, zakochasz się w niej równie mocno, jak ja! :D

      Usuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger