Korona w mroku - Sarah J. Maas | recenzja

Tytuł: „Korona w mroku”
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uroboros
Ilość stron: 492
Moja opinia: 8/10

Pierwszy tom Szklanego tronu bardzo mi się podobał, więc z od razu po skończeniu go, sięgnęłam po Koronę w mroku. Jak już pewnie wiecie z recenzji poprzedniej części – spodobała mi się ta historia. Jak więc na tle pierwszego, wypada drugi tom?
I drobna uwaga – jeśli nie czytałeś jeszcze Szklanego tronu, to uprzedzam, że mogą się pojawić tu spoilery. Więc jeśli nie chcesz znać zakończenia, a chcesz poznać moją opinię o tej części, przejdź do zakończenia recenzji ;D

To, czego chcesz, i to, czego potrzebujesz, to dwie różne rzeczy.”

Celaena Sardothien wygrała turniej zorganizowany przez króla, a tym samym zdobyła tytuł Królewskiej Obrończyni. Król Adarlanu, ma jednak sporo „wrogów”, więc dziewczyna ma ręce pełne roboty. Za swoją brudną robotę, otrzymuje jednak sowite wynagrodzenia, także żyje jej się bardzo dobrze. Do tego mieszka w pałacu, jest otoczona swoimi przyjaciółmi – Dorianem, Chaolem, Nehemią. Czego chcieć więcej? Celaena skrywa jednak przed królem pewna tajemnicę, która niechybnie skazała by ją na śmierć, gdyby ten się o tym dowiedział.
Następnym celem, który ma zlikwidować Królewska Obrończyni, jest Archer Finn, jej dawny znajomy z Twierdzy Zabójców, który został oskarżony o zdradę i działania przeciwko Królowi. Celaenie ciężko uwierzyć, aby ów mężczyzna miał brać udział w spisku przeciw władcy Adarlanu. Czy przeczucie Zabójczyni okaże się prawdziwe?

-Skąd wiesz o jej rodzicach?- spytał.
-Są rzeczy, które słychać uszami. Inne usłyszysz tylko sercem.”

O dziewczynie nie zapomina też królowa Elena, która daje jej kolejne niejasne wskazówki. Czy Celaena zastosuje się do jej poleceń? W jakie tarapaty tym razem wpakuje się młoda Obrończyni?

Sarah J. Maas ma talent, do robienia czytelnika w bambuko. Już myślałam, że w pewnym wątku będzie tak dobrze, że będzie zakończenie pełne wiwatów i fajerwerek. Hmmm widocznie zapomniałam, że mam do czynienia z autorką, która lubi z nas naigrywać. Ludzie no, tak nie można :( Inne wydarzenie też według mnie nie powinno mieć miejsca... Ale to akurat wiedziałam, bo sobie zaspoilerowałam poprzez przeczytanie opisu fabuły trzeciego tomu. Myślałam jednak, że nastąpi to później. Tak nie powinno być... Nie będę Wam mówić o co mi chodzi, buzia na kłódkę :D

-A ja sądziłam, że uznałeś mnie za czarującą dziewczynę!
-Szczenięta górskich lwów też bywają czarujące.”

Nie wiem, czy już to mówiłam, ale Sarah ma talent. Jak dla mnie, jest ona jedną z najlepszych autorek fantastyki młodzieżowej. Podziwiam ją za tak wielką wyobraźnię, za umiejętne tworzenie fabuły i świetnie wykreowanych bohaterów. Początek drugiej części mi się trochę dłużył, ale potem, gdy akcja już nabrała tempa, nie potrafiłam się od tej książki oderwać. Jednakże uważam, że druga część była odrobinkę gorsza od pierwszej, a z racji, że jestem w trakcie czytania trzeciej – stwierdzam, że w następnym tomie już nie ma miejsca na nudę ;P Więc jeśli komuś nie przypadła do gustu Korona w mroku, niech się nie zraża do reszty ;)

Jedynym minusem drugiej części Szklanego tronu, jest właśnie długo rozkręcająca się akcja, ale mniej więcej w połowie... Na Wyrda, co to był za rollercoaster XD Co chwile coś się działo, mieszanina rożnych emocji i... czy tylko ja się początkowo wściekłam na Chaola pod koniec? Potem mi przeszło trochę, ale jednak ;P Kończąc już tą recenzję stwierdzam jedno – zakochuję się w tej serii, ojj tak <3

I proszę cie, nie mów ani słowa. Rozmowę i czarowanie zostaw mnie.
Kapitan uniósł brwi.
-A więc jestem tu tylko dekoracją?
-Ciesz się, że uznałam cie za dodatek godny siebie.” 


Za możliwość przeczytania Korony w mroku bardzo dziękuję:

Ps. Na moim Instagramie trwa rozdanie, w którym można wygrać pakiet Szklany tron + Korona w mroku. Zapraszam :D [link do rozdania]

Pozdrawiam!

 

32 komentarze:

  1. Jak do tej pory jestem zakochana w tej serii. Obecnie czytam trzeci tom i zdecydowanie jestem na TAK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dokładnie tak samo :D Też aktualnie czytam trzeci tom <3

      Usuń
  2. Cholera xD skoczyłam do końca recki, bo poprzysięgłam sobie, że przeczytam to cholerstwo. Już raz próbowałam - nawet 1 tomu nie skończyłam, tak mnie nudził i drażnił... Po ACOTAR spodziewałam się czegoś o wiele lepszego. Skoro mówisz, że drugi tom był ciut gorszy...szczerze mówiąc dobiłaś mnie tym xD Ale i tak dam drugą szansę Maas - zasłużyła sobie na to Dworem mgieł i furii <3
    Trzymaj się ciepło!
    Q.

    www.doinnego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojoj, szkoda, że Ci nie przypada do gustu ST :/ Ale pocieszę - trzeci tom jest dużo lepszy od drugiego, wiec nie ma co się zrażać :D

      Usuń
  3. Czytaj, czytaj, a się dopiero przekonasz jaki talent ma Maas:) "Dziedzictwo ognia" i "Królowa cieni" to arcydzieła:D
    http://krainamola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Dworach nawet nie wątpię w to :D Dziedzictwo aktualnie czytam i kurcze, to jest jeszcze bardziej mega :D

      Usuń
  4. Mam w planach "Dwór cierni i róż". Wiele sobie po nim obiecuję i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwór cierni i róż jest taaki cudoooowny *.*

      Usuń
  5. Słyszałam o książkach tej autorki, ale wciąż nie mogę się za nie zabrać... Może kiedyś w końcu przekonam się raz a porządnie i sięgnę po jakąś z jej książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi się bardziej podobała właśnie ta część niż Szklany tron. xD
    No i dałam jej 10/10 - genialna książka, po prostu. :D
    I masz rację co do tego, że prawdziwa akcja rozpoczyna się w połowie <3
    "Na Wyrda, co to był za rollercoaster" - hahaha śmiechłam. xD
    Pozdrowionka! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę :D
      Haha, nie sądziłam, że kogoś tym rozśmieszę :D

      Usuń
  7. Po Twojej recenzji I tomu, mam plan przeczytać obie części :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio mam coraz większą ochotę na fantastykę, a ta seria już od jakiegoś czasu mnie kusi. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się ją nabyć i przeczytać.

    Pozdrawiam, Natalia z bloga http://ksiazkomoaniaczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham, uwielbiam aaa! cudo! <3 szybko zabieraj się za kolejne części bo będzie tylko lepiej!

    Pozdrawiam,

    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam właśnie trzecią i faktycznie, jest o wiele lepiej :D Coraz mocniej kocham tą serię <3

      Usuń
  10. Pamietam, że przeczytaniu zakończenia byłam ogromnie zszokowana. Uwielbiam tę serię i z każdym tomem jest coraz lepiej, nie wiem tylko jakim cudem.:)

    oddam-ci-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam właśnie bardzo zszokowana ;P A ja wiem jakim cudem - Sarah J.
      Maas :D Ona już tak ma <3

      Usuń
  11. Sarah J. Maas atakuje mnie wszędzie :P A ja się chyba bez sensu wzbraniam... no dobra, namówiliście mnie. Tylko powiedzcie jeszcze od czego mam zacząć? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atakuje, bo jest genialna :D Hmm... Jak dla mnie, mimo że Szklany tron jest świetny, to myślę że Dwór cierni i róż jest jeszcze lepszy :D
      Moja przygoda z Sarah zaczęła się właśnie od Dworu <3

      Usuń
  12. Uwielbiam książki Sarah! Już nie mogę się doczekać Imperium burz! 😍

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie dobra z Ciebie dziewczynka ;( tak kusić biedną Justyśkę, gdy ta jest dopiero po 1 tomie? :( xD Muszę się wziąć za koleje tomy ♥

    Buziaczki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mogę się doczekać kiedy zacznę ten tom ! Świetny blog ☺ pozdrawiam i zapraszam do siebie bookinoman.blogspot.com 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najszybciej się za niego bierz ;* A z każdym kolejnym coraz lepiej jest <3 Dziękuję ;*

      Usuń
  15. No akcja długo się rozkręca, ale potem to co tam się dzieje :O :O :O
    Zabieram się niedługo za 4 tom żeby być na bieżąco z premierą 5 <3

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie :D Czwarty tom zaczyna się bardzo dobrze :D <3

      Usuń
  16. Jeju, jak ja kocham Szklany tron, szczególnie 4 część <3 I masz rację z tym że akcja długo się rozkręca, ale warto trochę poczekać, bo potem jest po prostu megaaa :D
    strefafangirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też już kocham ST <3 dokładnie :D Ja czwartą część dopiero zaczynam, ale już zapowiada się świetnie ^^

      Usuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger