Blogerzy polecają, czyli 6 książek na wakacje

 Hej!
No i nastał ten wyczekiwany przez większość z nas dzień - zakończenie roku szkolnego! W chwili, w której ten post wskakuje na bloga, pewnie większość z nas już jest w domu ze świadectwami! Ja się pytam - kiedy to tak szybko przeleciało?! Przecież dopiero co był 4 września 2017 i zaczynaliśmy nową klasę, a tu już koniec! Co, jak, gdzie, kiedy?! Pochwalcie się, którą klasę dziś kończycie? ;) A może jeszcze sesja, czy nawet praca?

Wraz z szóstką dziewczyn przygotowałyśmy dla Was propozycje książek, po które warto sięgnąć w wakacje. Ot tak, może komuś ten post pomoże? Mam nadzieję! Nie przedłużając - zapraszam :D




Dla mnie wakacje kojarzą się z czasem spędzonym na plaży w promieniach słońca. Beztroski czas, podczas którego nie trzeba myśleć. Dlatego na ten ciepły wypoczynkowy czas chciałabym Wam polecić książki z serii „Again" a mowa tu o „Begin again" oraz „Trust again" które miały już swoją premierę, a także o „Feel again" której premiera jest przewidziana koniec wakacji, czyli 22 sierpnia.
Każda z książkę przedstawia historię innych bohaterów. Pierwsza skupia się na Kadenie i Allie, druga na Spencerze i Dawn. Mona Kasten w obu książka przedstawia nam historie miłosne studentów. Jej powieści i są lekkie i przyjemne, ale autorka porusza w nich też odrobinę ważniejsze tematy. Mimo wszystko książki czyta się szybko. Kończąc, drugi tom poczułam, że jest ona idealna, na wakacyjne dni więc jak tylko Paulina poprosiła o napisanie, o książce idealnej na wakacje wiedziałam, że napiszę właśnie o niej.
Serię „Again" polecam z całego serca. Jest świetnie napisana, lekka a momentami nawet zabawna. Autorka poruszyła też, odrobinę ważniejsze tematy co mi się bardzo podoba. Dwie pierwsze części podbiły moje serce, mam nadzieję, że trzeci tom będzie równie dobry!
 

2. Wiktoria z @whiteboooks



Blue, nastoletnia dziewczyna pochodząca z rodziny medium, pewnego dnia widzi ducha chłopaka z pobliskiej szkoły, który ma za niedługo umrzeć. Kiedy już myśli, że to tylko kolejna nieznajoma osoba, która pójdzie do innego świata, spotyka jego oraz jego przyjaciół w barze, w którym pasuje. Gansey, Adam, Ronan i Noah szukają legendarnego Króla Kruków- Glandowera. Chłopcy dobrze wiedzą, że sami sobie nie poradzą, ale czy Blue razem ze swoimi zdolnościami im pomoże? Co takiego odkryją podczas poszukiwań?
„Król Kruków” to pierwsza część Kruczego cyklu liczącego cztery części. To tutaj poznajemy cały początek historii i nie powiem, te kilka pierwszych rozdziałów jest dosyć namieszanych. Przynajmniej ja to odczułam i nie mogłam się od razu wciągnąć. Jednak po chwili wszystko zaczęło się składać w całość i nie chciałam odkładać książki! Pomysł na historię według mnie jest naprawdę świetny, a autorka każdy szczegół dopracowała na ostatni guzik. Wykreowani bohaterowie są tak intrygujący, że od kruczych chłopców nie da się tak po prostu odejść lub ich minąć. Są oni tak różni od siebie i reprezentują zupełnie inne wartości! To jest jeden z wielu powodów, dlaczego tak uwielbiam tę książkę- pokazuje, prawdziwą przyjaźń, wsparcie i lojalność. Jest to powieść, przy której nie będziecie się nudzić. Uwierzcie mi, akcja nie pozwoli wam choćby ziewnąć. Idealna pozycja na lato dla fanów fantastyki z odrobiną tajemnic i mroku. A chłodny wiatr z lasu Cabeswater ochłodzi was w niejedne upalne dni!

 
3. Natalia z @booksplacepl


Książek, które polecam na wakacje mogę Wam podać masę! Paulina postawiła mnie przed nie lada wyzwanie, ale udało mi się wybrać tą jedną pozycję, która w stu procentach nadaje się na upalne dni. Mam na myśli „Miłość i inne zadania na dziś” Kasie West. Jeżeli gustujecie w gatunku YA lub jeżeli w gorące dni macie ochotę przeczytać coś lekkiego - będzie to lektura idealna (jak z resztą inne książki West)! Główna bohaterka z duszą artystki, przyjaciel pomagający odhaczyć zadania z listy wyzwań i upalne lato - w końcu oni, jak i my, powinni trochę odpocząć od nauki. ;) Dla mnie jest to jedna z lepszych młodzieżówek i jestem pewna, że niejednej osobie sprawi wiele przyjemności - czy to po polsku, czy w oryginale. Podczas czytania będziecie się przy niej świetnie bawić, a tego powinniśmy oczekiwać od wakacji! :>


4. Alicja z @polecamgoodbook | blog


Polecam Begin Again, bo to jest idealna książka na wakacje. Spędzicie z nią świetny czas, śmiejąc się, ale i kibicując bohaterom. Kaydena nie da się nie polubić, chciałoby się mieć takiego faceta. Za to Allie to idealna osoba na przyjaciółkę. Pokochałam tę książkę, bo nie jest głupia i sztuczna.
 
5. Michalina z @janczakmichalina | blog 


Kiedy Paulina z Readforrhys poprosiła mnie o wybranie mojej polecajki na lato wiedziałam, że na jednej książce nie się poprzestać. I dlatego mam dla Was propozycję dwóch książek, które wchodzą w skład jednej serii.
Moją idealną książką na lato jest zdecydowanie „Lawless” od T.M. Frazier jak również od razu polecam Wam „Soulless”, czyli drugą część historii Beara, którego mogliście poznać z obu części książek o Kingu. A, że premiera „Soulless” już w sierpniu to obie części polecam Wam z całego serca, tylko od razu zaznaczam, że Beara sobie zarezerwowałam na swojego książkowego chłopaka i mój Ci on :P Dlaczego jest to jeden z moich typów na lato? Ano dlatego, że gdy w momencie gdy zdecydujecie się sięgnąć po „Lawless” przygotujcie się na to, że książka wciągnie Was bez reszty. Nie będziecie jej w stanie odłożyć. Jest prawdziwa, pełna surowości, namiętności i niebezpieczeństwa. Postacie mają wady, są w pewnym sensie złamane, jednak nadal silne. Thia może i ma 18 lat, ale sposób w jaki dorastała sprawił, że jest bardziej dojrzała niż wiele osób starszych od niej. Może wydawać się krucha, ale jest na tyle twarda, aby wytrzymać Beara. Natomiast sam Bear ma w sobie w pełni uzasadnioną intensywność i wewnętrzne skomplikowanie. Jest zarówno lojalny jak i samowolny. Wydawać by się mogło, że ta dwójka nie za bardzo do siebie pasuje, jednak ostateczne okazuje się, że wzajemnie siebie uzupełniają. Ich połączenie jest wręcz oczywiste a chemia między nimi wręcz wyczuwalna. Jest to książka trzymająca w napięciu, szalona, ale jednak również posiada w sobie dozę romantyzmu. Pamiętam kiedy po raz pierwszy przeczytałam „Kinga”, który skończył się tak, że po prostu musiałam wiedzieć co się stanie dalej dlatego przeczytałam resztę książek po angielsku idealnie na czas premiery części ósmej, ale ponieważ, jak już to wcześniej wspomniałam, jedna z moich ulubionych serii to i tak sięgnę po każdą z polskich edycji, żeby jeszcze raz móc przeżywać te historie.

6. Ja! czyli @readforrhys


To teraz moja kolej! Jaką książkę ja polecam na wakacje? Przyznam szczerze, że musiałam pomyśleć, bo jest tyle świetnych pozycji, że ciężko wybrać tę jedyną! Ostatecznie postawiłam na „Wszystko, co w Tobie kocham” autorstwa Samanthy Young. Jest to przepiękna historia o tym, jak cienka jest granica między nienawiścią, a miłością, o tym, że z pozoru błahe sprawy mogą ukierunkować człowiekowi myślenie, ale czasem wystarczy ta jedna osoba, by je zmienić. W lato dobrze się czyta książki, które wręcz nas pochłaniają, nad którymi nie trzeba myśleć, a można po prostu w nie wniknąć. Ta jest jedną z nich, ona się czyta sama, gdybym miała więcej czasu, pewnie skończyłabym ją w niecałe dwa dni! Zakochałam się w miasteczku Hartwell, (które leży nad morzem!) w jego mieszkańcach. Zakochałam się w Vaughnie i Bailey oraz ich historii. Ta książka jest niesamowita, bardzo mi się spodobała i zapewniła mi rozrywkę na długie godziny, ot tak, po prostu. Dlatego myślę, że można ją śmiało przypisać do grona pozycji idealnych na wakacje!


Znaleźliście coś dla siebie? A może macie własne propozycje? Podzielcie się w komentarzu!

Do następnego i UDANYCH WAKACJI!!

34 komentarze:

  1. Ja już sobie zaplanowałam książki na wakacje, ale jeśli zostanie mi trochę czasu to może skorzystam z Twojej książkowej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 1,4,6 propozycja brzmi ciekawie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! "Begin again" wtrąciłam do własnej listy na wakacje :D

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, ale większość mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żadnej z tych książek nie czytałam, widzę że muszę nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Króla krukow i lawless koniecznie muszę poznać!!! Fajny taki polecajcy post :D
    W tym roku jakoś nie czuje wakacji "przejścia między nimi a szkoła" jeśli wiesz o co mi chodzi, wszystko jest dziwnie normalne.. Może dlatego że już jestem ciut starsza, hm. Ja na wakacje, z takich ostatnio przeczytanych książek, mogę polecić Niebezpieczne klamstwa, zabić sarai i fałszywego księcia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała poznać "Lawless"! :D
      Przyznam Ci... że mam tak samo. Jakoś nie dociera do mnie to, ze już wakacje ;P Może faktycznie, z wiekiem podchodzi się do tego inaczej...
      Nie czytałam żadnej z tych trzech, ale każda na swój sposób mnie ciekawi :D

      Usuń
    2. Ja jeszcze jutro mam egzamin praktyczny zawodowy i dopiero po nim mogę się cieszyć odpoczynkiem ;>

      Usuń
  6. Mi również wakacyjnie kojarzą się New Adult! Jakoś ten gatunek najczęściej czytam w leniwe, wakacyjne wieczory, a że czytałam Begin Again i Trust Again, to również podpisuję się pod poleceniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo tak, mi też ten gatunek najbardziej pasuje na te letnie dni! :D Kuurcze tak się wszyscy zachwycają Begin again, że aż sama zamówiłam :D

      Usuń
  7. Biorę wasze rady, bardzo mam ochotę na Wszystko, co w Tobie kocham i Begin again oraz Trust again. Przyznam, ze wszystkie te książki miałam już na oku, ale teraz jak polecacie... muszę się skusić, nie mogę się ich doczekać. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wszystko, co w tobie kocham" koniecznie! :D A "Begin again" wszyscy tak polecają, że aż sama się skusiłam :D

      Usuń
  8. Szóstkę kruków mama dłuuuugo w planach i chciałabym to wreszcie zmienić. Ta polecajka tym bardziej mnie przekonuje do szybkiego działania. Poza tym postawię na romanse. Może Begin Again - wydaje się interesujące :D
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie "Król kruków" stoi nisko, do mnie ta seria nie trafiła :( Ale warto spróbować, w końcu każdy ma inny gust! Begin again sama będę czytać w wakacje :D

      Usuń
  9. Begin again, to książka po którą koniecznie chcę sięgnąć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już swoją wakacyjną listę, ale chętnie dorzucę jeszcze coś z powyższych propozycji :) Udanych wakacji :)

      Usuń
    2. Super :) Dziękuję, wzajemnie! :D

      Usuń
  10. Ja w planach czytelniczych na wakacje mam zamiar pochłonięcie jak najwięcej książek z mojej domowej biblioteczki. A jest tego trochę, więc nie będę miała czasu na zastanawianie się nad tym co dalej czytać.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo tak, też mam taki plan! :D Ale czuję, że będzie ciężko ;P

      Usuń
  11. Każdą mam w planach, ale najbardziej liczę, że uda mi się przeczytać ,,Króla kruków" w wakacje, ale to się jeszcze okaże :p

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak na razie nie udało mi się przeczytać żadnej z tych książek, ale mam nadzieję, że to nadrobię :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam w planach "Króla kruków" i muszę wreszcie przeczytać coś Samanthy Young

    OdpowiedzUsuń
  14. Żadnej z tych książek jeszcze nie czytałam, chociaż większość tytułów obiła mi się o uszy i nie wykluczam sięgnięcie po niektóre z nich :)
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo to super, mam nadzieję, że post się przyda :)

      Usuń
  15. W takim razie podkradnę sobie kilka tytułów:)

    OdpowiedzUsuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger