Chłopak z innej bajki - Kasie West | Recenzja

Tytuł: "Chłopak z innej bajki"
Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 351
Moja opinia: 8/10


Był już "Chłopak na zastępstwo", był "Chłopak z sąsiedztwa", a co w "Chłopaku z innej bajki"?
W tej książce mamy siedemnastoletnią Caymen, która pomaga mamie prowadzić sklep z porcelanowymi lalkami. Zazwyczaj ich klientami, są bogate starsze panie, toteż Caymen jest zdziwiona, gdy przychodzi do nich chłopak mniej więcej w jej wieku. Dziewczyna żyje w przekonaniu, że bogatym ludziom nie można ufać, że sa nieuprzejmi itd. Mimo uprzedzeń, z Xandrem dość szybko się zaprzyjaźnia. Młodzi są jednak, jak sugeruje tytuł – zupełnie z innej bajki. On jest bogaty, ona biedna. Ale czy kwestia pieniędzy naprawdę jest aż tak ważna?

"Uczucia [...] mogą być najkosztowniejszą rzeczą na tym świecie."

Na samym początku powiem, że bardzo mi się spodobał pomysł na fabułę! Taki... oryginalny. Może nie w całości to jest coś nowego, ale ciekawe posunięcie wykonała autorka wplatając w fabułę sklep z lalkami. To właśnie w nim rozgrywała się duża część akcji, nadał jej taką nutę świeżości. Ten sklep, to tak jakby drugi dom Caymen, mimo że ona nie chce go przejąć, to jednak jest z nim związana. Bez niego, ta książka nie byłaby kompletna.

Jeśli chodzi o bohaterów, to zarówno Caymen, jak i Xander zyskali sobie moją sympatię. Ona, pracowita dziewczyna, bardzo miła i sympatyczna, a on przystojny, uprzejmy chłopak, który nie boi ubrudzić sobie rąk (scena na cmentarzu – kto czytał, ten wie o czym mówię ^^). Jest okrutnie bogaty... ale nadal pozostaje zwykłym chłopakiem. To mi się w nim spodobało. Nie lubię nadętych, bogatych bufonów, a wolę tych, którzy są "normalni" nawet, jeśli mają sporo tych zer na koncie.

"Jak to jest, że jedni chyba od urodzenia wiedzą, co chcą zrobić z życiem, inni natomiast -a przede wszystkim ja- nie mają zielonego pojęcia."

Jedna rzecz, przychodzi mi na myśl, gdy czytam książki tej autorki. One są bardzo rzeczywiste. Kasie nie bawi się w idealizowanie postaci, naginanie faktów dla własnych korzyści. Przedstawia życie takim, jakim ono jest, bohaterów z ich zaletami, ale i wadami. W tym przypadku jest tak samo. Xander, Caymen to postacie, które śmiało moglibyśmy spotkać w codziennym życiu. A taka historia... bardzo możliwym jest, że komuś, gdzieś, kiedyś się może przytrafić. Heej no, otwórzcie sklep z porcelanowymi lalkami i czekajcie aż jakiś przystojniak do niego przyjdzie na zakupy. ;)

Kasie West w tej historii położyła duży nacisk, na kwestię różnicy grubości portfela, ale też na to, na ile dzieci są skłonne poświęcić się dla rodziców. Dajcie znać, czy wy też tak to odebraliście, ale ja tak. 

"- A u ciebie jak? Co w tobie budzi największy lęk? [...] 
- Klęska. Przegrana. 
- Jaka przegrana? 
- Każda. Czasami trudno mi się do czegoś zabrać, bo lepiej nie próbować, niż potem być rozczarowanym."

Autorka potrafi pisać bardzo leciutko, jej książki się po prostu pochłania w całości. Tę też, tak samo jak "Chłopaka z sąsiedztwa", przeczytałam w ciągu jednego dnia. Niby zwykła młodzieżówka, a tak potrafi wciągnąć. Kasie nie pozostawia miejsca na nudę, tylko stara się, aby cały czas coś się działo.

"Chłopak z innej bajki", tak jak i pozostali jest przyjemną młodzieżówką, ale według mnie, ma mocniejsze przesłanie. Przesłanie, które mówi, że pieniądze to nie wszystko i nie można na podstawie tego, ile dana osoba ich posiada, oceniać drugiego człowieka. Jesteśmy równi, a to, czy ktoś jest bogatszym, czy biedniejszy, to już tylko kwestia losu i szczęścia. Jeśli szukasz ciepłej, lekkiej książki, nad którą nie trzeba myśleć,a można zapomnieć o tej tragedii kończącego się sierpnia i zbliżającego się widma szkoły, polecam Chłopaka ^^ Tego, czy któregoś z pozostałych dwóch ;) A ja muszę się zaopatrzyć w "Blisko Ciebie" i " PS. I like you" :D

"Po prostu próbuję czuć się szczęśliwa i o niczym więcej nie marzyć."

Do następnego! 

38 komentarzy:

  1. Chłopak z innej bajki nie wciągnął mnie tak jak ten z sąsiedztwa, czy na zastępstwo, ale też mi się podobał. ;) Polecam również :D

    Pozdrawiam, febliki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie ten najbardziej wciągnął :D Ale wszystkie są mega <3

      Usuń
  2. Bardzo przyjemna i lekka lektura. To było moje pierwsze spotkanie z tą autorką, ale zdecydowanie udane. Jestem za. Na początku główna bohaterka trochę mnie irytowała, lecz później jakoś mi przeszło.
    Mam nadzieję, że niedługo sięgnę po jej kolejne książki. Mam takie plany.
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, wszyscy Chłopcy Kasie West są świetni :D Pozostałe dwie nie wiem, bo nie czytałam, ale na pewno również <3

      Usuń
  3. Muszę przeczytać "Chłopaka z innej bajki", bo już od dłuższego czasu ciągnie mnie do tej historii. A tobie bardzo polecam "P.S. I like you"!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie jestem zainteresowana książkami tej Autorki. Moja siostra prędzej by się skusiła :)

    Pozdrawiam, Zjadam Szminkę :")

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Chłopaka na zastępstwo" i bardzo podobała mi się ta książka. Widzę wiele pozytywnych recenzji tej powieści, więc chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, każda książka autorki jest przyjemna w odbiorze. Taka lekka, przyjemna na leniwe popołudnie, ale z przesłaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamierzam przeczytać dopiero. :)
    Buziaki,
    StormWind z bloga https://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki, ale planuję to zmienić, bo chyba warto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lektura tej książki dopiero przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki Kasie West bardzo lubię lubię już niestety przeczytałam wszystkie jej książki mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten sklep z lalkami nieco mnie przeraża :P, ale książka czeka już na półce, zatem mam nadzieję, że się nie zawiodę.

    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie tak to trochę wygląda, ale nie ma w nim nic strasznego :D Jestem ciekawa twojej opinii ;)

      Usuń
  12. Ostatnio ciągle trafiam na tę autorkę i kurczę muszę koniecznie kupić jej książki! To już postanowione. Przy następnym zastrzyku gotówki zaopatruję się w jej twórczość! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Polubiłam "Chłopaka z sąsiedztwa" i styl autorki. Po tę książkę też mam ochotę sięgnąć.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie, że ci się spodobała ^^ To moja ulubiona książka tej autorki :p
    I wydaje mi się, że tak jak właśnie napisałaś o tej grubości portfela i poświęceniu dla rodziców :p

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejna pozytywna recenzja tej książki. To mi przypomina o tym, że miałam ją przeczytać w sierpniu, ale coś mi to nie wyszło i obawiam się, że nie wyjdzie, bo miesiąc mi mija pod tytułem grubasków książkowych. Chociaż skoro piszesz, że da się przeczytać w jeden dzień...

    Pozdrawiam
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś szybko czyta, powinien dać radę nawet w pół dnia ;) Jest napisana bardzo przyjemnym stylem, który szybko się czyta, a przy okazji ma dużą czcionkę, która też ułatwia czytanie ^^

      Usuń
  16. Jestem naprawdę bardzo ciekawa twórczości tej autorki, ale kurcze muszę sie odkopać z tego co mam, żeby się za nią wziać. Wszyscy polecają więc na bank w końcu sięgnę :)

    Podrugiejstronieokładki

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam tylko "Chłopaka na zastępstwo" i "Chłopak z innej bajki" podobał mi się o wiele bardziej, sama nie wiem czemu xd. Ale książki West są idealne na odstresowanie <3


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ten z innej bajki podobał mi się bardziej :D Dokładnie! ^^

      Usuń
  18. Czytałam tylko dwie książki Kasie West. ,,P.S I like you" i właśnie ,,Chłopaka z innej bajki". Książki bardzo mi się podobały, mimo że jakoś wybitnie często nie czytam książek z wątkiem romantycznym. Historie Kasie West mają coś takiego w sobie, że nie sposób się w nich nie zakochać! Są idealne na letnie wieczory lub na wieczory, w które potrzebujemy czegoś beztroskiego, radosnego do poczytania. Z pewnością przeczytam pozostałe trzy książki tej autorki, które zostały wydane w Polsce bo wiem, że się nie zawiodę.
    Bardzo ciekawa recenzja! Postaram się zaglądać regularnie.
    Pozdrawiam cieplutko i życzę powodzenia w tym roku szkolnym x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dodać, nic ująć :D
      Dziękuję! I również życzę powodzenia ;*

      Usuń

Hej! Zostaw proszę po sobie jakiś ślad ♥ Każdy jeden komentarz to dla mnie wielka motywacja! A jeśli spodobał Ci się mój blog to zaobserwuj, by być na bieżąco z postami ;)
Nie zapomnij zostawić adresu do swojego bloga - z chęcią zajrzę.

Copyright © 2014 Readforrhys , Blogger